רשלנות ניתוחית

לפני כל הליך ניתוחי בין אם ניתוח קוסמטי (אלקטיבי) או ניתוח מציל חיים מתבקש המטופל לחתום על טופס ויתור כנגד כל תביעה במידה ויגרם נזק, טופס זה נקרא טופס הסכמה מדעת. אין זה מעיד כלל וכלל על פטור מתביעת בית החולים או הצוות הרפואי בגין רשלנות רפואית במקרה ותתרחש. גם אם המטופל חתם על טופס, המצהיר כי הוא יודע את כל הפרטים עדיין קיימת עילה לתביעה בשעה שניתן להוכיח כי חתימתו בוצעה שלא כפי שנדרש על פי דין ובאופן בו הוא לא הבין באמת על מה הוא חותם. המידע לחולה אמור לכלול את כלל הפרוצדורה שעליו לעבור לפני הניתוח, במהלך הניתוח ובעת ההחלמה מהניתוח, סיכויי ההצלחה של הניתוח ותופעות הלוואי, וחשוב מכך, מה הסכנות הטמונות בכך, לו הניתוח לא יעבור בהצלחה. במקרים רבים המטופל אינו זוכה לקבלת הסבר מלא אודות הסיכונים והסיבוכים בניתוח ו/או על האפשרויות החלופיות העומדות לרשותו,  או שניתן הסבר חלקי שאינו מאפשר לו לקיחת החלטה מושכלת ומודעת. בבואו לתבוע תביעת רשלנות במהלך ניתוח על הנפגע לכאורה להוכיח, כי אם היה מקבל את כל האינפורמציה על הניתוח יתכן שלא היה מבצע אותו.

כאותו מקרה של בת 32 ששוכנעה לבצע קשירת חצוצרות לאחר שילדה את בתה בבית חולים. היולדת הגיעה לבית חולים וולפסון לצורך לידת בתה השלישית. בעת שהכינו אותה לניתוח קיסרי נשאלה היולדת כמה פעמים אם ברצונה לבצע קשירת חצוצרות, אולם היא סירבה בתוקף. לאחר שהעובר יצא לאוויר העולם ובעודה שוכבת על שולחן הניתוחים אמר לה המנתח כי היא עלולה שלא לשרוד ניתוח קיסרי נוסף וייתכן כי תאבד את רחמה במידה ותרצה עוד ילד, מאחר והיה זה הניתוח השלישי אותו עברה, הוא הציע כי תשקול שוב ביצוע קשירת חצוצרות בעודו מוסיף את המשפט "למה את חושבת כל כך הרבה". היולדת המבוהלת שנחרדה מדברי הרופא הרגישה כי אינה עומדת בלחץ שהופעל עליה, במצבה הרגיש, לאחר ניתוח קיסרי, בעודה תחת השפעת ההרדמה שניתנה לה, הסכימה וחתמה על טופס ההסכמה לניתוח. היולדת הרגישה מרומה ונכנסה לדיכאון. לדבריה, דברי המנתח גרמו לה פחד וחרדה שלא במקומם וחתימתה נעשתה ללא שיקול דעת מעמיק. הצעירה פנתה למשרדנו – עו"ד גלית קרנר. הגשנו תביעת רשלנות נגד בית החולים אשר לאחר הסכם פשרה שילם לצעירה פיצוי.

לייעוץ ראשוני ללא עלות נשמח לעמוד לרשותך בטלפון:09-7456535

 

שיתוף:

KG_logo

משרד גלית קרנר ושות' נמנה על המשרדים המובילים בישראל בתחום הרשלנות הרפואית והביטוח.
המשרד מוביל תקשורתית תביעות רשלנות מורכבות, ואת ניהול התביעות והפניות אל משרדי הממשלה בנושאים מהותיים רוחביים עבור קהילת הנכים בדגש על ילדים עם צרכים מיוחדים.

לוגו של וואטסאפ לייעוץ משפטי בווצאפ