איך לנהוג במקרה של חשד לרשלנות רפואית

איך לנהוג במקרה של חשד לרשלנות רפואית – 9 טיפים חשובים מעורכת דין גלית קרנר

  1. תתנהגו בנימוס ובסבלנות, בשום מקרה אל תנהגו באלימות פיזית או מילולית.
  2. תתעדו מסמכים באמצעים דיגיטליים – פעמים רבות החומר הרפואי אינו נגיש לנו…השתמשו במצלמת הסמארטפון, תקליטו שיחות ותעדו את תהליך הקליטה ע"י הצוות הרפואי.
  3. אחיות וצוות סיעודי זה מקור ידע שלעיתים עלול לסתור את דברי הרופאים האחראיים. כבדו ושוחחו איתם בסבלנות, תעדו שם, תפקיד ומועד השיחה אתם.
  4. קחו שם וטלפון מעדים לאירועים חריגים כגון: שכן לחדר, מבקר, בן משפחה של מטופל אחר וכדומה.
  5. תלכו לקבל חוות דעת שנייה מרופא אחר שאינו מבית החולים ואינו מכיר את הרופא המטפל.
  6. תשאלו שאלות, אל תוותרו על קבלת מידע מלא בשפה שמובנת לכם – זה תפקיד הרופא להסביר. תדאגו לקבל חלופות לטיפול הרפואי המוצע, תמיד יש ושווה לבדוק.
  7. אל תוותרו על ביצוע כל שלבי הבדיקות. גם במחלות "קשות" האבחון יכול להיות לפעמים שגוי ונמהר ולפיכך הטיפול הרפואי המוצע עלול להיות לא נכון, מסוכן ומיותר. ביופסיה/סיטי/אם.אר.איי – פעמים רבות שלושת אלו מרדדים או סותרים קביעה חד משמעית של הרופא, עצוב ומדהים לראות.
  8. זכרו שרופאים הם בני אדם כמוני וכמוכם, רובם עובדים קשה, מאמינים בדרך שלהם ועם רצון לסייע – גם בתהליך לא קל תודו להם והיו סבלניים. במידה והרופא לא מסייע לכם פנו מידית לממונה במחלקה, לאחר מכן לפניות הציבור בבית החולים ובמידת הצורך למשרד הבריאות.
  9. פעמים רבות ייעוץ משפטי כבר בשלב האשפוז מסייע להבנת התהליך, להתנהלות נכונה, ולעיתים אף מציל חיים.

מוגש באהבה מעו"ד גלית קרנר, משרד קרנר ושות'

שיתוף:

KG_logo

משרד גלית קרנר ושות' נמנה על המשרדים המובילים בישראל בתחום הרשלנות הרפואית והביטוח.
המשרד מוביל תקשורתית תביעות רשלנות מורכבות, ואת ניהול התביעות והפניות אל משרדי הממשלה בנושאים מהותיים רוחביים עבור קהילת הנכים בדגש על ילדים עם צרכים מיוחדים.

לוגו של וואטסאפ לייעוץ משפטי בווצאפ